Ana SayfaFacebookPasajım Emeksensin Blog dükkanı

KIRMIZI LAHANA TURŞUSU



Benim en sevdiğim balık hamsi ve ben hamsiyi kırmızı lahana turşusu olamadan yiyemem. Evde hemen hemen hiç eksik olmaz ve her soframda mutlaka salata olarak olur..Hele hele kanserin grip gibi yayıldığı bu devirde yeyemiz gereken en önemli besinlerden biri...Mutlaka hepiniz bunun nasıl yapıldığını biliyorsunuzdur ama ben sizinle kendi tarifimi paylaşmak istedim..Ben yaptığım zaman 9-10 kavanoz yapıyorum...Sonra uzun süre rahat oluyor.


MALZEMELER

2 Adet ortaboy kırmızı lahana

1 adet limon

tuz

sirke


ACIKLAMA

Lahanaları ince ince kıyıyorum ve 3-4 yemek kaşığı tuz koyup iyice ovuyorum. 1-2 saat beklettikten sonra tekrar 10 dakka kadar ovuyorum ve üzerine 1 limonun suyunu sıkıyorum. bolca sirke ağız tadınıza göre koyuyorum birazda sıvıyağ ekleyip bir gece bekletiyorum.Sonra cam kavanozlara koyup ağızlarına iyice kapatıp kaldırıyorum. Salatanız hazır istediğiniz zaman hemen cıkarıp sosunu kontrol ederek sofraya koyabilirsiniz. Baz tariflerde bolca tuzla ovulup yıkanıyor ama tuzla ovulan lahananın özü cıktığı için yıkanınca bütün vitamini akıyor o yuzden tuzu yiyebileceğimiz gibi atıp ovarsak daha güzel olur. Not:bu arada limonun kabuğunu önceden rendeleyip buzdolabı poşetine koyup dondurucuya atıyorum.imonata yaparken yada kekte kullanıyorum eee evde cocuk bol olunca herseyi elimden geldiğince doğal yapmaya calışıyorum




0 yorum:

Yorum Gönder